Sunday, February 10, 2013

Stockholmsrapport, del 1







I fredags var jag på möbelmässan, för första gången. Och jag blev imponerad. Kan inte låta bli att tänka på hur mycket jobb, planering och logistik det ligger bakom varenda monter. Jag har undvikit att läsa andra bloggares rapporter, så med risk för att upprepa allt de redan sagt eller för en helt annorlunda spaning, så är det här mina intryck.
Det handlade mycket om taket för mig, dels för att byggnaden som sådan charmade mig med sin råa industrikänsla, dels för att det hängde så mycket fint från taket. Det var fantastiska lampor, moln och tygstycken.
Mycket plywood och råa trämaterial, ljust trä, pasteller, mint och korall, koppar så klart. Mycket vitt pulverlackat, på kontorsstolar t.ex.
Välarbetade möbler och lampor, fina detaljer. Vikningar, på möbler i metall, i böjträ och vikta djur i papp.
Jag gick med kameran i högsta hugg, iPhonen i andra handen och skrev ner alla idéer som jag fick. Mycket idéer till våra lampor.
Alla de här bilderna är från stora hallen där alla de stora fanns. Kommer fler bilder från Greenhouse sen, som också inspirerade mycket.

4 comments :

  1. Vill bara säga att jag tycker att dina bilder från mässan är helt i en klass för sig. Det här är väldigt, väldigt bra. Bara så du vet. /kram .

    ReplyDelete
  2. vad kul! det måste verkligen varit en upplevelse!

    ReplyDelete
  3. I huvudet på Elvaelva - Tack så innerligt mycket, jag blev väldigt glad <3
    Kram!

    ReplyDelete
  4. Fin rapportering. Det ser liksom avslappnat ut att gå med kameran och bara plåta lite...(kanske inte var så), själv kutade jag igenom allt på en dag, hehe

    ReplyDelete