Saturday, February 23, 2013

Åtta saker om mig

8 saker om mig, bloggutmaning från Nanna som jag vill tacka för. Jaha, vad tusan kan tänkas vara intressant att veta om mig då? Som jag har grubblat, för det är tråkigt om det bara blir ett långt oläst inlägg. Jag skriver ju inte så mycket i vanliga fall, för mig handlar det om bilder. Det kan ju förresten få bli sak nr. 1, jag säger som herr Warhol "I never read, I just look at pictures". Med vissa undantag såklart.
2. Jag är jättestolt över att vara mamma till två små pojkar, och klara av det. Ja det är det många som gör, men ändå. Det tycker jag alla mammor ska vara. Jag är också väldigt stolt över pojkarna.
3. Jag är dålig på rutiner och planering. Jag "tar dagen som den kommer" och "lever i nuet".
4. Jag tycker livet blir bättre och bättre och har aldrig haft någon åldersnoja.
5. Hösten är min favoritårstid, tidig höst. Jag blir ofta lite deppig på våren. Konstigt, men precis så är det.
6. Jag är en hopplös periodare, som snöar in på saker och oftast tröttnar på dem efter ett tag. Just nu är mobilerna min passion, hoppas den håller i sig, vi får se.
7. Jag hade ett svart/vitt fotolabb i en klädkammare i en lägenhet vi bodde i en gång. Jag älskade att gå in där och stänga omvärlden ute, ni vet; mörker, ingen telefon, bara vara själv och se bilderna växa fram i det röda fotoljuset.
8. Jag får väldigt mycket idéer precis innan jag somnar. Nu har jag börjat skriva ner dem i telefonen, för annars är de puts borta när jag vaknar. Fast oftast är idéerna inte ens i närheten av bra dagen efter. En gång skrev jag "det här är faktiskt en jäkligt bra idé, bara gör!" för jag visste att jag skulle rata den på morgonen.

Och jag skickar vidare utmaningen och utmärkelsen till Lina på Rum och Rabalder, Lotta på Oh! Lovely, om ni vill!

Bilden är ett kollage av mina Instagrambilder; mackaparulrika om ni vill följa.

4 comments :

  1. Det er ikke ulæst og ret interessant ...faktisk!:-)

    ReplyDelete
  2. Oj tack! Så härligt att få läsa om dig. Gillar det jag läser. Och såklart, dina bilder. Heja du för att du är en stolt mamma! Kram

    ReplyDelete
  3. Vilken härlig läsning - jättekul att få veta lite mer om dig. Är precis likadan när det gäller att snöa in och du uttrycker det så härligt;att just nu är mobilerna din passion. För precis så är det för mig.. jag kan bli helt besatt av något och går in i det så totalt, och så plötsligt är det borta och ersätts av något helt annat.Hoppas det håller i sig för dom är ju såå fina dom där mobilerna.

    Och fotolabb... minns på gymnasiet, känslan att stå i mörkrummet. En egen värld, en mycket häftig sådan.

    Och oj vad stolt man kan vara över sina barn.. och att man fixar.

    Och rutiner.. nja, både ock för min del. Vill inte heller ha det för inrutat, men märker också rätt ofta att det blir bäst för alla och även oss vuxna om vi försöker hålla vissa rutiner kring tex läggtider osv.. men det är något kring rutiner som gör mig lätt irriterad har jag märkt.. trist att följa, men känner mig dålig när det är avsaknad av dom..

    Och du.. låter underbart att ta det som det kommer och vara här och nu. Några tips?;) jag är en hopplös drömmartyp som svävar iväg mest hela tiden..

    Nu blev det långt.. hur om helst. Kram och tack för att du hakade på utmaningen.

    ReplyDelete
  4. Åh. Tack! :) Vad kul att läsa mer om dig.

    Vi är nog ganska så lika. Flera punkter skulle jag kunna ha skrivit. Som att jag ofta snöar in mig på saker... och blir liksom besatt. Och som att jag inte läser böcker, jag bara tittar på bilder. :) Därför älskar jag bloggar med vackra bilder. Kan inte läsa en blogg som aldrig har bilder i sina inlägg. :)

    Antar gärna utmaningen och gör det i nästa blogginlägg. Tack så mycket!
    Många kramar!

    ReplyDelete